dinsdag 13 maart 2012

Na 40 jaar.......

Ik ben zo blij.....vandaag heb ik mijn poppenwagen weer gehaald. Hij stond nog steeds ergens anders op zolder. Je had me moeten zien lopen.........een beetje groter dan toen .....hihi....wandelend heb ik mijn poppenwagen gehaald.....mensen die me hebben zien lopen zullen wel gedacht hebben..... ??????
Maar ik ben net zo blij als de dag dat mijn poppenwagen de kamer werd in gereden.....toch zeker 40 jaar geleden.......
De oude lakentjes lagen er nog in......helaas wel wat smoezelig .... De lakentjes heeft mijn moeder nog voor me gemaakt. 


Na een poetsbeurt ziet hij er nog steeds mooi uit.


Ik liep in mezelf te gniffelen .......lang geleden liep ik hier ook met mijn "baby" in de wagen.......


Beiden nog een beetje kaal......



Hier nog twee foto's bewerkt.......zo zouden de foto's er toen ongeveer hebben uitgezien.....


Wat een mooi kantje en band heeft mijn moeder toen toch gebruikt voor de lakentjes......
Hoop binnen kort een patroontje tegen te komen voor een mooi jurkje voor de pop en dan nog een paar nieuwe lakentjes maken voor het wagentje........maar voor nu.....ga ik lekker blij zijn met mijn oude wagentje....

Groetjes Grietje

8 opmerkingen:

  1. Ohh, vroeger heb ik ook zo'n poppenwagen gehad, vond het helemaal geweldig! Heb dus wel beelden bij je nostalgische emoties :)!

    Fijne avond! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, ik had ook een wiegje en poppenwagen! Helaas heeft mijn moeder alles weggeven. Mooi kantje hoor! Ik heb precies zo'n kantje in het roze! Mijn oom en tante hebben in de fournituren gezeten en heel veel jaartjes geleden kreeg ik een zakje met restjes. Heb ik al die jaren bewaard. En nu zie ik het ook terug op jouw lakentje. Leuk hoor! We blijven altijd een beetje poppenmoedertje!

    Veel liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk Grietje ....terug in de tijd.....in mijn poppenwagen wilde
    ik zelf altijd in gaan zitten.....mijn grote broer moest me dan duwen.....ik weet ook nog dat het een keer mis ging....dat is nog steeds te te zien op mijn been!!!!!
    Nog een fijne avond & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O,wat vind ik dat leuk voor je...je eigenste poppenwagen terug.
    Zoveel herineringen zitten eraan vast he?
    Geniet ervan!!

    Groetjes Petra,

    BeantwoordenVerwijderen
  5. O, wat geweldig en wat is hij nog mooi, heerlijk zo'n dierbaar stuk speelgoed en dan nog zo'n prachtige pop erbij, geniet er maar van!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Grietje,

    Wat een schatje je poppenwagen.

    Groetjes
    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Grietje wat een leuke poppenwagen. Ik had ook zoiets in het rood en als ik die van jou nu zie, denk ik had ik hem nog maar.
    Liefs Willie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow.....geweldig.
    Oude tijden herleven.Ik zelf had zo'n rieten poppenwagen,helaas met de vuilniskar mee.
    Wat hebben we toch allemaal weggegooid???
    Groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen