zondag 11 maart 2012

Oma's koektrommel

Je ziet ze met enige regelmaat voorbij komen op diverse blogs.......maar ja ...mijn oma had ook zo'n koektrommel. Het originele exemplaar staat bij mijn broer maar aangezien ik het ook zo'n mooie trommel vind en er leuke herinneringen aan heb wilde ik zelf ook graag zo een. 
Tja en daar is marktplaats natuurlijk de plek voor om te gaan zoeken....en ja hoor ik had geluk....iemand anders wilde blijkbaar van zijn trommel af en ik wilde hem maar wat graag!!!!


Ik vind de bloemetjes en de kleurtjes ervan zo mooi en fijn.....


Mijn oma trommel staat ook eigenlijk altijd op tafel te pronken.

Gisteren kon ik om de markt nog net twee kleine calanchoë's bemachtigen....het bloemetje is zo mooi.
Op zoek naar kleine potjes.....he ze passen precies in de twee oude kopjes die er nog over zijn van een oud servies van mijn moeder.




Ik ga nog even verder kijken hier in blogland en wens jullie nog een hele prettige dag verder en tot de volgende keer!!
Groetjes Grietje

12 opmerkingen:

  1. Wat een gezellige koektrommel! Lang leve marktplaats! Mooi hoor, al die kleurtjes!
    En wat een leuk idee,de plantjes in oude kop en schotel!

    Fijne zondag verder! Liefs,

    Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb pas de koektrommel cadeau gekregen van een kleuter uit mijn groep, met inhoud....allemaal knopen!!!!
    Hij is zo leuk, mijn moeder heeft hem nog steeds.
    Je plantjes zijn heel mooi en staan erg gezellig zo in de kopjes.

    Fijne zondag,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja een hele bekende trommel!
    mijn oma had hem ook.
    groetjes gerrie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja deze komt mij bekend voor....mijn Oma had hem ook....leuk om weer even te zien Grietje!!!!
    En wat een lieve bloempjes....de foto van dichtbij lijken zo net tulpen!!!!!
    Nog een fijne dag verder & lieve groetjes,
    Silvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie trommel!! Gaaf dat je daar tegen aan gelopen bent!

    Een fijne lenteweek! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat je dat trommeltje gevonden hebt! Ik heb precies dezelfde.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo Grietje,

    Wat een mooie trommel.

    Lieve groet,

    Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gaaaaaf die trommel....weet nog zoooo goed dat ik bij mijn oma er koekjes uit kreeg , maar helaas ik heb hem niet ! Prachtig zijn ook jou plantjes, die van mij waren een beetje te groot voor in een kopje :p
    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Volgens mij heb ik nog zoeen van mijn schoonmoeder.
    Al een tijdje niet ergens neergezet
    Ik ga hem eens even opzoeken. Jij hebt zo'n leuke combinatie gemaakt.
    Net als jij blog ik nog niet zolang.
    Ik ga nu eens even verder kijken bij jou.
    Groetjes, Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Markplaats is zo gek nog niet.
    Heel erg leuk die oude trommel.
    Die mooie plantjes staan zo lief in je kopjes, die enkel bloemige kalanchoës vind ik niets aan maar deze dubbele bleomtjes zijn net kleine roosjes, zo lief.
    liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Er kwam even iemand op bezoek
    zodat ik niet direct verder kon neuzen.
    Dus nu even. Leuk blog, gezellige dingen.
    Ik ga je volgen, dus zie ik je binnenkort weer.
    Groetjes, Thea R.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hallo Grietje,
    Via Thea van Ivoorwit kom ik op je blog en wat zie ik.....dezelfde koekjestrommel heb ik pas gekocht bij de kringloopwinkel! Ik was er gelijk weg van, zulke mooie kleurtjes!
    Ik ga je blog trouwens volgen....ziet er gezellig uit bij je!
    Groetjes van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen