zaterdag 11 augustus 2012

Huisdieren en het interieur

Tijdens mijn bezoekjes aan diverse blogs zie ik dat er heel wat van jullie ook huisdieren hebben...... en toch ook een heel licht interieur en vele mooie sfeervolle dingen bv in de vensterbank hebben staan.
Ik vraag mij wel eens af hoe jullie dat doen...het schoon en heel houden van al dat moois in combinatie met de huisdieren.


Ik heb in de keuken bv een brede vensterbank waar ik eigenlijk wel heel wat leuks in kwijt kan.....maar helaas vinden Diesel en de katten het ook een erg leuk plekje..... dus zet ik daar maar niet te veel neer. 

Hoe doen jullie dat ......???
Komen jullie katten niet op kastjes e.d......? en hoe hebben jullie ze dat (af)geleerd?
En....hou houden jullie al dat wit ook wit...bv witte banken en stoelen..??

Prettig weekend allemaal,
Groetjes Grietje

6 opmerkingen:

  1. Ja dat is inderdaad best wel lastig...en zeker als je 2 hondjes, en 3 katten hebt.
    Wij hebben nu geen huidieren meer...maar wel onze 2 jongste keinzoons, waar we een paar dagen in de week op passen, en tussendoor ook nog al eens aan komen met waaien, samen met mama/papa...nou die kunnen ook behoorlijk knoeien,op de banken etc, en lekker met modder schoenen binnen stormen,en meestal, als je dan net gestofzuigd, en/of gedweild hebt!
    Ik heb leuke quils, en plaids in mijn eigen brocante styltje, die ik over de banken leg, makkelijk uit kan kloppen, en in de wasmachine kan wassen.
    Losse stoelkussentjes, die je aan de eettafel stoelen kunt vastmaken met lussen, die kunnen ook makkelijk in de was, ze zijn niet duur bij Leen Bakker, Kwantum etc...en ook in leuke brocante kleurtjes, en je kunt nog eens wisselen.
    Ik haal het eraf als ze er niet zijn, en zeker als we visite krijgen...ha,ha!
    En wat betreft de vensterbanken, mijn vensterbanken, hebben eigenlijk altijd behoorlijk vol gestaan, ook toen we nog 2 katten (en 1 hondje) hadden...in het begin probeerde vooral onze grote kater Tijger, nog wel eens een sprong te wagen, en viel er wel eens wat...maar na een paar keer...en hem tevens even heel 'serieus' te hebben toe gesproken (ja echt alleen dat hoor) bleef hij er gelukkig uit de buurt.
    En onze kleine Hommel (lapjes poes, leek op een bij...vandaar) heeft eigenlijk, buiten op de eettafel, samen met Tijger...lekker naar buiten kijken, en op de banken/stoelen...nooit ergens op gezeten!
    Dat is wel mazzel hebben natuurlijk, maar ik hoefde echt 'alleen' maar heel hard...HEE, te roepen, en weg waren ze, ze hebben nooit een klap gehad hoor...echt niet!.
    Maar volgens mijn meiden, was dat 'HEE' al meer dan genoeg om je uit de voeten te maken!
    Ja, en zij, en ook de kleinkids, kunnen uit ervaring spreken natuurlijk hé...ha,ha
    Ik zou het gewoon op je vensterbanken, proberen met gezellige dingen die niet meteen stuk kunnen vallen, en ze er consequent van af sturen, dat gaat vast (na even volhouden) lukken!
    Als ze er niet meer makkelijk tussen kunnen gaan liggen, blijven ze vanzelf wel weg...en je kan ook altijd nog 1 vensterbank(je) voor hun beschikbaar laten, om in het zonnetje lekker te spinnen!
    Jeetje wat een lang verhaal heb ik er van gemaakt zeg...ben je er nog??? Ha,ha.

    Lieve groetjes van Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij hebben geen huisdieren meer en met de cavia's die we hebben gehad, kenden we dat probleem niet. Maar ik lees op diverse blogs toch regelmatig dat niet alles kan, van gordijnen, bankstellen tot vazen omdat hun kleine vrienden daar teveel speelgoed in zien. Dat zou ik zelf inderdaad ook wel lastig vinden hoor, je wil graag een bepaald interieur maar je hebt er uiteraard ook geen zin in om je gordijnen bij thuiskomst telkens in reepjes aan te treffen. Het zal zoeken zijn naar een goede balans.

    Fijn weekend! Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij ons is niet alles wit hoor, gelukkig niet, maar onze hond maakt ook weleens spullen vies en dan mopper ik ook weleens, arm beestje:)
    Maar met een huisdier weet je dat je af en toe extra moet poetsen, katten hebben we niet, maar dat lijkt me wel gevaarlijk met een vensterbank.
    Ik denk dat je een middenweg moet zoeken, niet alles kan, maar soms zijn bepaalde dingen echt niet te doen met huisdieren en dan moet je keuzes maken.
    Veel succes!!!

    Lieve groet,
    ♥Eefie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke foto's.
    Daarom heb ik ook geen wit bankstel,maar een beige,hihi.Wel zo relaxt,met hond en poes.
    Groetjes,
    Sarina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Haha ja ik denk dat iedereen die beesten heeft daar wel last van heeft.
    e hebben wel een licht interieur maar hebben een licht bruine bank en de stoelkussens in de stoelen kun je gemakkelijk wassen.
    Natuurlijk zie je wel haar en zand op de bank en de stoelkussens maar dat hoort bij huisdieren hebben.
    Af en toe doe ik de hoezen in de was, zijn het niet de katten dan zijn het wel de kinderen die erop morsen:)
    Wat de vensterbanken betreft heb ik nooit problemen gehad met mijn katten dat ze wat kapot hebben gemaakt.
    Ze liggen moet ik zeggen ook bijna nooit in de vensterbank en kasten klimmen ze ook niet op.
    Nee wat dat betreft hebben we wel geluk, ik zou heet niet fijn vinden om niets in de vensterbank te kunnen hebben vanwege de katten.
    Sommige katten zijn inderdaad echte klimmers en geven kopjes aan alles wat in huis staat:) Mijn vriendin heeft een kat die ook kopjes geeft aan alles in het huis, dikwijls valt er dus iets op de grond.
    Ik kan je eingelijk geen tips geven.
    Bij sommige mensen zie ik wel eens op een witte bank een poesekleedjed liggen waar de kat dan op ligt.
    Dat zou dus bij ons niet werken want leg ik een kleedje voor onze katten klaar dan gaan ze dus daar juist niet liggen.
    Nou succes maar met je viervoeters.
    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  6. http://homeiswherethedachshundis.blogspot.be/2013/01/upgrade-naar-kattenmand.html

    via bovenstaande link kom je op mijn blog terecht en vind je meteen al een antwoord op je vraag:
    Veel leuke plekjes in huis voorzien waar de katten liever liggen dan op de vensterbank (en vooral de vensterbank zo vol zetten dat ze niet meer erbij kunnen, zie foto 1)
    Ik heb gisteren nog leuke foto's gemaakt van één van de katten slapend in de papiermand. Ik zet ze straks op mijn blog.

    BeantwoordenVerwijderen