maandag 11 februari 2013

Een keer weer geschilderd

Een tijdje terug heb ik mijn penselen maar weer eens gepakt. Het was al een poos geleden dat ik iets heb geschilderd. 
Ik had van een zoon van mijn vriendin een hoekbank gekregen en wilde hem hiervoor bedanken en heb dat middels een zelf gemaakt schilderij gedaan. Aangezien hij gek is op boedha afbeeldingen heb ik maar eens geprobeerd om daar een schilderij van te maken.


Dit is het beginnetje van het schilderij. Ik heb het geschilderd op een canvas van 60 x60 cm. De achtergrond met hoofdzakelijk zwart en een beetje wit gekleurd.....


daarna heb ik met gesso een kloddertje hier en een kloddertje daar gemaakt....zo krijg je een mooi reliëf in je werk. Het is hier moeilijk op de foto te zien maar het haar c.q. kroontje is ook met gesso gedaan. 


Nadat de gesso droog was heb ik de witte vlekken weer weg gewerkt met zwarte en witte verf. In de hoeken heb ik een klein beetje zilver verwerkt (helaas ook niet goed te zien op de foto).
Ikzelf ben best wel tevreden over mijn werk en gelukkig vond de ontvanger zijn kado ook mooi.

Groetjes Grietje

10 opmerkingen:

  1. Wat mooi gemaakt, Grietje! Daar mag je zeker trots op zijn!
    Fijne avond!
    Liefs van Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wel heel mooi hoor...wat werkt dat leuk met Gesso..een prachtig effect.

    Lieve groet!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grietje .....,Wat moooooooi. Wat heb jij een talent zeg.
    Wat is dat mooi geworden.
    Ik ehh heb ook nog een kale plek aan de muur hi hi
    Lieve groetjes Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor, ik doe het je niet na! Leuk ook dat de ontvanger er blij mee was, want daar deed je het uiteindelijk voor!

    Lieve groet, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Echt mooi hoor!
    En een uniek cadeau!

    Liefs, Juliëtte

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Grietje

    Wat mooi! Het lijkt wel n Houtskool werk.
    Supermooi gelukt.
    Hopelijk vind de zoon van je vriendin het ook mooi.

    En Grietje...hahhahha....vertel ns even...hihihi....woon je ook bij me in de buurt?

    Groetjes Janet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha ja ja Janet ik woon ook bij je in de buurt....ik woon heel dicht bij Corry... (lekker dichtbij als we weer eens gaan freubelen en natuurlijk kleppen) en tijdens mijn werk kom ik elke dag in Emmermeer...

      Groetjes Grietje

      Verwijderen
    2. Hahahha....waarom had ik toch zo'n vaag vermoeden...hihihi....Leuk!!
      Volgende keer maar met elkaar afspreken hihihi

      Fijne dag meid

      Verwijderen
    3. Nou dat lijkt me heel erg leuk Janet om elkaar een keer LIVE te ontmoeten......

      Hele fijne dag,
      Groetjes Grietje

      Verwijderen
  7. Hoi Grietje,
    Leuk dat je een bezoekje hebt gebracht aan m'n blog.
    Dus kom ik ook een kijkje nemen bij jouw.
    Wat een mooi schilderijtje heb je gemaakt.
    Ik ga je blog volgen.
    Fijne avond.
    Groetjes, Geartsje

    BeantwoordenVerwijderen